جهت جستجوی محتوای گروه اگزیت، از کلیدواژه مناسب در فیلد مقابل استفاده نمایید. سپس، نتایج در قسمت جستجوی پیشرفته، قابل بهینه‌سازی خواهد بود.

 

بازاریابی و فروش

مشاوره بازاریابی و فروش

مشاوره بازاریابی و فروش

در سال‌های اخیر به واسطه کم‌رنگ‌تر شدن بودجه عمرانی و سایر ردیف‌های هزینه‌ای دولت در چرخه بازار و کسب و کار، امکان بروز و حضور کسب و کارهای نوپا مبتنی بر دانش و سرمایه انسانی فزونی یافته است. افزایش ضریب نفوذ اینترنت و استفاده فراگیر از ابزارهای دیجیتال در میان ایرانیان نیز به رونق هرچه بیشتر گردش مالی و همچنین انباشت تجربه و دانش مکنون سازمانی در این کسب و کارها کمک شایانی نموده است. حقیقتی که با مراجعه به آمار‌های تراکنش درگاه‌های اینترنتی به شفافیت قابل لمس می‌باشد. خوشبختانه چشم‌انداز این روند نیز با توجه به تغییرات فضای کسب و کار ایران، توسط اغلب کارشناسان مثبت ارزیابی می‌گردد.

نکته حائز اهمیت در این خصوص شکل‌گیری و تثبیت این بخش از بازار بر مبنای مزیت‌های رقابتی و نسبی در حوزه‌های مختلف کسب و کار است. به عبارت دیگر، در بخش قابل توجهی از این بازار، صرف توان رقابت‌پذیری و توجیهات اقتصادی طرح کسب و کار، منجر به جذب سرمایه و تداوم کسب و کار گردیده است که خوشبختانه نمونه‌های متعددی را می‌توان برای آن برشمرد. در اینچنین اکوسیستم‌هایی، تمامی اجزاء زنجیره ارزش کسب و کار نیز، نیازمند تعریف جایگاه خود بر مبنای مزیت رقابتی خواهند بود، چراکه تنها و تنها در صورتیکه این زنجیره ارزش، تأمین کننده ارزش واقعی برای کسب و کار مورد نظر باشد، می‌توان انتظار داشت که بنگاه مورد نظر، موفق به ارائه ارزش پیشنهادی خود به مشتریان هدف شده و در بازار باقی بماند. بدین ترتیب با توجه به اهمیت رقابت‌پذیری کسب و کار، تدوین برنامه بازاریابی و فروش در راستای این استراتژی برای تمامی اجزاء این اکوسیستم و عناصر زنجیره ارزش آن نقش اساسی ایفا می‌نماید.

مشاوران گروه اگست در فرآیند مشاوره برنامه بازاریابی و فروش موارد زیر برای کسب و کارهای کوچک در نظر گرفته‌اند:

  • شناخت مشتریان و بخش‌بندی بازار: کمک در نیل به درکی عمیق از نیازهای واقعی و عامل اصلی خواسته‌های مشتریان، که به نوبه خود عامل شکل‌گیری رفتار مصرف کننده به شکل کنونی است، مهم‌ترین بخش از تعریف برنامه بازاریابی و حتی مدل کسب و کار می‌باشد. همین شناخت از مشتریان مبنای بخش‌بندی بازار و تعریف بسته‌های محصول/خدمت برای هر بخش (به مثابه نتیجه) خواهد بود به نحویکه با تخصیص منابع محدود کسب و کار نوپا، حداکثر فروش و نهایتاً گردش نقد در عین وفاداری مشتریان ایجاد گردد.
  • مدیریت دسته‌بندی محصولات و خدمات: در بسیاری از موارد تعریف اولیه از محصولات با شرایط تغییر پذیر بازار و خواسته‌های مشتری هماهنگ نیست، به عیارت دیگر در برخی موارد نیاز کسب و کار نوپا، باز تعریف و بازنگری تعریف ویژگی‌ها و قابلیت‌های محصولات و خدمات کسب و کار به منظور تطبیق بیشتر با بخش‌های فابل دسترسی طبق اصل مزیت‌ نسبی می‌باشد. بدین ترتیب این مشاوره کمک می‌نماید تا با هزینه کمتر و در زمان کوتاه‌تری کسب و کار مورد نظر موفق به تحقق اهداف تعریف شده گردد.
  • قیمت‌گذاری: تعیین قیمت بر مبنای بازار کار چندان پیچیده‌ای نیست، ولی شاید تناقض موجود در قیمت گذاری محصولات و خدمت جدید مستلزم طراحی برنامه بازاریابی و فروش و اخذ مشاوره باشد؛ چراکه کسب و کار نوپا از یک طرف با منابع و هزینه‌های فزاینده مواجه بوده و از طرف دیگر دسترسی به بازارهای انبوه (به منظور بهره‌گیری از اقتصاد صرفه به مقیاس) محروم است. با این شرایط تعیین قیمت هر یک از محصولات و خدمات و تعریف بسته‌های محصول/خدمت یک تصمیم تخصصی و در عین حال استراتژیک محسوب می‌گردد.
  • فروش و اثربخشی کانال‌های ارتباطی: کمک به کسب و کار در طراحی تیم فروش و انتخاب سریع راه‌کار نرم‌افزاری فروش و ارتباط با مشتریان از ابتدایی‌ترین اهداف مشاوره فروش و بازاریابی محسوب می‌گردد. برای کسب وکارهایی که بر رشد متمرکز شده‌اند، یکی از بهترین فرصت‌ها می‌تواند افزایش بهره‌وری کانال‌های فروش و راه‌کار نظارتی آن باشد. به کارگیری چهارچوب مفهومی «فروش برتر» در عمل یکی از موفق‌ترین راه‌کارهای افزایش بهره‌وری تیم فروش محسوب می‌گردد که مورد استفاده در مشاوره کارآفرینی و کسب و کار مشاوران گروه اگست قرار می‌گیرد.
  • برنامه‌های وفاداری مشتریان: با توجه به نسبت‌های سودآوری مشتریان قدیمی، بهره‌گیری از ابزارهای وفاداری مشتریان برای کسب و کارهای نوپا حیاتی است. به عیارت دیگر، کسب و کار با برنامه مدون وفاداری، می‌تواند علاوه بر افزایش سهم محصول خود در سبد مشتری و افزایش درآمدزایی از این طریق، نسبت به مدافعان و ترفیع‌دهندگان رایگان در سراسر جامعه هدف برای خود اقدام نماید. چه بسا معرفی و ارجاعات مشتریان، مؤثرتر از تبلیغات محیطی و مجازی کسب و کار خواهد بود.

به منظور دریافت مشاوره بازاریابی و فروش کسب و کار خود می‌توانید با یکی از راه‌های ارتباطی با ما تماس گرفته و یا سوالات و نظرات خود را با کارشناسان ما در میان بگذارید.