جهت جستجوی محتوای گروه اگزیت، از کلیدواژه مناسب در فیلد مقابل استفاده نمایید. سپس، نتایج در قسمت جستجوی پیشرفته، قابل بهینه‌سازی خواهد بود.

 

مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار

مشاوره کسب و کار

طنز شیرینی که مدت‌هاست در خصوص مشاوران سنتی شنیده می‌شود، حکایت از تمایل وافر و روزافزون مشاوران نسبت به نمایندگی مدیران در سازمان‌ها دارد. شنیده‌ها از پیشرفت این روند تا بروز نمونه‌های متعددی از فرامین عزل و نصب، و حتی ویرایش و ابلاغ فرآیندها و آیین‌نامه‌های داخلی سازمان حکایت دارد. حال آنکه اساساً این تمایل در ادامه وظایف مدیریت بوده و از آنجاییکه مشاور فاقد جایگاه رسمی و تعریف شده در سلسله مراتب سازمان فعالیت می‌نماید، در تناقض آشکار با نقش اصلی مشاور و تهدید بالقوه برای اثربخشی امر مشاوره است. طبق تعریف مشاور شخصیتی (حقیقی یا حقوقی) است که در موقعیتی قرار می‌گیرد تا بر روی فرد، گروه یا سازمانی موثر بوده، درحالیکه هیچ قدرت مستقیمی برای ایجاد تغییرات و یا انجام برنامه‌ها ندارد. از طرفی مدیر مسؤولیت مستقیم انجام امور را بر عهده دارد. با قبول این تعاریف، زمانیکه مسؤولیت مستقیم کاری را بر عهده می‌گیریم، به مثابه مدیر عمل می‌نماییم.

پارادایمی که در بالا اشاره شد، اگرچه در ارتباط با مشاوران کهنه‌کار و صاحب نظر در سمت مشاوره سازمان‌های بزرگ مصادیق عینی داشته، اما در خصوص راه اندازی کسب و کار جدید، ارستارت آپ‌ها و SMEها وضعیت به گونه‌ای کاملاً متفاوت است. الزامات کسب و کار‌های کوچک و متوسط و استارتاپ‌ها ایجاب می‌نماید مشاوره کسب و کار به صورت محدود، دوره‌ای و با تمرکز بر موضوعی خاص (حتی به صورت بخشی و پراکنده) انجام گیرد. به همین جهت در سالیان اخیر، در پاسخ به این آسیب‌شناسی، پارادایم مذکور در مشاوره کارآفرینی چرخشی کامل داشته، و از طریق مباشرت، مربیگری و در بسیاری موارد اجرا و استقرار کامل طرح تا حصول نتیجه را جزو اجتناب‌ناپذیر فرآیند مشاوره کسب و کار پیشنهاد می‌نماید؛ تا جاییکه که برخی از مشاوران استارت آپ و سرمایه‌گذاران مخاطره‌پذیر نه تنها اقدام به خرید سهام، بلکه (در مواردی) حق مدیریت شرکت، در دوران حمایت می‌نمایند. در توضیح چرایی این امر به اختصار می‌توان به محدودیت منابع مالی، انسانی و فناوری هسته‌های کارآفرین و استارتاپ‌ها درکنار پیچیدگی حداقلی فرآیندهای تعریف شده و همچنین عدم دسترسی به داده‌های کمی به منظور ارزیابی و ارائه راهکار مناسب توسط مشاور، به عنوان بخشی از مهمترین این عوامل اشاره نمود.

گروه اگزیت در مشاوره کسب و کار

در این راستا گروه همکاری‌های اقتصادی اگست، در پاسخ به این نیاز استارت آپ‌ها و کسب و کار های کوچک و متوسط ایرانی، تلاش می‌نماید با طراحی و توسعه پلتفرم‌های واسط در فرایندهای توسعه محصول/خدمت و مدیریت توسعه بازار به همراه ارائه خدمات مشاوره تخصصی گامی کوچک، اما عملی برداشته و در حوزه‌های زیر در مقاطع تعیین کننده جزء زنجیره ارزش این شرکت‌ها قرار گیرد:

مشاوران گروه همکاری‌های اقتصادی اگست، آماده دریافت ایده‌ها و تبیین راه‌کارهای امن نوآوری به منظور توسعه محصول/خدمت، در عین برخورداری کامل از حقوق و مالکیت معنوی ایده‌های ارزشمند شما هستند. به منظور دریافت مشاوره راه اندازی کسب و کار یا توسعه کسب و کار می‌توانید هم‌اکنون با کارشناسان ما تماس گرفته و یا سوالات و نظرات خود را با ما در میان بگذارید.