جهت جستجوی محتوای گروه اگزیت، از کلیدواژه مناسب در فیلد مقابل استفاده نمایید. سپس، نتایج در قسمت جستجوی پیشرفته، قابل بهینه‌سازی خواهد بود.

 

مــدیـر بــازاریابی و توســعه بازارهـا

 کــد شغل: SM02

مدیر بازاریابی و فروش فردی است که با برخورداری از دانش بازاریابی، مدیریت و روابط عمومی خود، در کنار شناخت ساز و کارهای بازار ایران نسبت به برقراری ارتباط با ارائه دهندگان محصولات و خدمات اقدام نموده و نسبت به تحقق اهداف بازاریابی اهتمام ورزد. حداقل تحصیلات لازم برای این فرد مدرک کارشناسی در نظر گرفته شده است.

گزارش‌دهی: مدیربازاریابی و فروش گزارشات خود از طریق بارگذاری جداول و داده‌ها در سیستم اتوماسیون (شامل مکاتبات الکترونیکی، پایگاه وب نرم‌افزار CRM) و مستقیماً به مدیرعامل ارائه می‌نماید.

شــــرح شغــــــل و مسوولیت‌ها

  • طراحی، هدایت و هماهنگی سیاست‌ها و فعالیت‌های بازاریابی و فروش، به منظور ارتقاء جایگاه محصولات و خدمات
  • شناسایی، توسعه و ارزیابی استراتژی مقتضی شرکت، بر مبنای واقعیات عینی شاخص‌های کلیدی بازار، بودجه و اهداف تعیین شده
  • هدایت و مدیریت به‌کارگیری، آموزش و ارزیابی عملکرد نیروهای بازاریابی و فروش و پایش مستمر راندمان و فعالیت‌های روزانه آنان
  • ارزیابی جنبه‌های مالی توسعه محصول/خدمت نظیر بودجه‌ریزی، هزینه‌های ثابت و متغییر، بازگشت سرمایه و نقطه سربه‌سر
  • توسعه سیاست‌های قیمت‌گذاری به نحوی که توازن بین دستیابی به اهداف شرکت و رضایت مشتریان تأمین گردد.
  • طراحی، اجرا و مدیریت برنامه‌های بازاریابی
  • طراحی ابتدایی و پیشبرد مطالعات بازار و تحلیل یافته‌های آن
  • بهره‌برداری از پیش بینی‌های فروش و یا برنامه‌ریزی استراتژیک به منظور تضمین سودآوری خط محصولات و خدمات، ضمن تحلیل روندهای قابل مشاهده بازار
  • هماهنگی و مشارکت در فعالیت‌های پیشبرد فروش، نظیر نمایشگاه‌ها، سمینارها و ...

دانش، توانایی‌ها و مهارت‌های مورد نیاز

  • دانش بازاریابی و فروش، شامل اصول و روش‌های ارائه، پیشبرد و فروش محصولات و خدمات، تکنیک‌های فروش و مکانیزم‌های کنترل فروش
  • دانش رسانه و ارتباطات، شامل بسته‌های چندرسانه‌ای، ارتباطات و روش‌ها و تکینیک‌های ارائه محتوا.
  • مهارت‌هایی ارتباطی نظیر، گوش فرا دادن، تفکر نقدگرا، ترغیب و تشویق، ایجاد فضای گفتگو و متقاعد ساختن، قضاوت و تصمیم گیری، کنترل و هماهنگی اعضاء، یادگیری فعال، نوشتن و انتقال مطلب، استدلال قیاسی و استقرایی
  • توانایی تکلم  و نگارش متون تجاری به زبان انگلیسی به صورت مسلط
  • توانایی انجام کلیه امور از طریق نرم افزارهای عمومی و تخصصی رایانه‌ای

کاندیدای مورد نظر بایستی به منظور احراز این پست سازمانی، فارغ‌التحصیل یکی از دانشگاه‌های معتبر در رشته مدیریت بازرگانی ترجیحاً با گرایش بازاریابی، در مقطع لیسانس (با 8 سال سابقه مفید فعالیت) و یا دانش‌آموخته مقطع فوق‌لیسانس (با 5 سال سابقه کار مفید) مرتبط باشد.