جهت جستجوی محتوای گروه اگزیت، از کلیدواژه مناسب در فیلد مقابل استفاده نمایید. سپس، نتایج در قسمت جستجوی پیشرفته، قابل بهینه‌سازی خواهد بود.

 

بهره‌وری و مدیریت عملکرد کسب و کار

مدیریت عملکرد در استارتاپ‌ها بر اساس BSC

مشاوره بهره‌وری و مدیریت عملکرد استارت آپ‌ها و SMEها

هر سازمانی به منظور طراحی و تنظیم موثر ساختار حاکمیتی خود، نیازمند ابزارهایی جهت سنجش و ارزیابی عملکرد خصوصاً در جایگاه‌های کلیدی و فرآیندهای حساس می‌باشد. به عبارت دیگر، طراحی «پنل مدیریت» که در نهایت اختصار، الگویی از متغییرهای کلیدی (KPI) و روابط آنها با یکدیگر، که سازمان با جاگذاری آنها در فرمول ارزشی منحصر به فرد خود، تلاش می‌نماید تا با محیط رقابتی خود، مواجه شود، بخشی حیاتی از طرح کسب و کار محسوب می‌گردد. در اینجا موضوع اصلی بهره‌گیری از پیشرفته‌ترین سامانه‌های اطلاعات کسب و کار[1] که حجم انبوهی از داده‌ها را در کسری از ثانیه پردازش می‌نمایند، نیست بلکه هدف اصلی، طراحی مفهومی سامانه‌ای هرچند کوچک، به منظور اندازه‌گیری شاخص‌های اصلی کسب و کار است. اندازه‌گیری شاخص‌هایی که برای بقاء، رشد و موفقیت کسب و کار حائز اهمیت بسیار هستند. شاخص‌هایی که دیدی کلی و یکپارچه از وضعیت همه جانبه کسب و کار در اختیار کارآفرین قرار می‌دهد (بررسی ۳۶۰ درجه‌ای)، نه فقط در زمینه عملکرد مالی، بلکه در خصوص عوامل کلیدی موفقیت سازمان در روابط با مشتریان (عواملی که به فرآیندهای داخلی سازمان مربوط می‌گردد)، و عواملی که به منابع انسانی و سرمایه اجتماعی سازمان مربوط می‌گردد.

در راستای اهمیت روزافزون کارآفرینی و نقش برجسته و کلیدی آن در دو زمینه ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی، در سال‌های اخیر در خصوص چگونگی مدیریت عملکرد هسته‌های کارآفرین، استارتاپ‌ها و کسب و کارهای کوچک و متوسط، مکانیزم‌های کنترلی و مدیریت کارآفرین بر نحوه و میزان پویایی ارتباطات کارکنان استارتاپ با مشتریان، تأمین‌کنندگان و رقبا، مطالعات گسترده‌ای صورت گرفته است. چراکه اقتضاعات این بنگاه‌ها ایجاب می‌نماید تا سیستم‌های ارزیابی عملکرد متناسب با منابع، رویه‌ها و نیازهای اختصاصی آنها طراحی و یا از میان سیستم‌های موجود انتخاب و منطبق شود.

استارت آپ‌ها، صاحبان کسب و کار و سایر علاقمندان به مشاوره کارآفرینی می‌توانند به منظور دریافت مشاوره بهره وری و بهبود عملکرد با مشاوران ما تماس گرفته و یا سوالات و نظرات خود را در روابط عمومی درمیان بگذارند.

 


[1] Business Intelligence