جهت جستجوی محتوای گروه اگزیت، از کلیدواژه مناسب در فیلد مقابل استفاده نمایید. سپس، نتایج در قسمت جستجوی پیشرفته، قابل بهینه‌سازی خواهد بود.

 

حاکمیـت (راهبری) شرکـتـی - گروه اگزیت

حاکمیت شرکتی - گروه همکاری‌های اقتصادی اگست

مفهوم حاکمیت شرکتی (Corporate Governance) در دهه 1980 با هدف تشریح و واکاوی روابط میان مجموعه‌ای از شبکه‌های درون و برون سازمانی، در سه سطح فردی، نهادی و فردی-نهادی معرفی گردید تا توازن بهینه‌ای میان آزادی عمل برای مدیران، و پاسخگویی و رعایت منافع گروه‌های ذینفع ازجمله رعایت حقوق سهامداران، حفظ و پایبندی مدیران به عدالت، شفافیت، تعهدات هیأت مدیره و اخلاقیات برقرار نماید. کانون پردازش اصول و مبانی حاکمیت شرکتی بر محور روابط میان اعضای هیأت مدیره، مدیران میانی، کارکنان، سهامداران، تأمین کنندگان مالی، محصولات و خدمات و نهایتاً مشتریان سازمان شکل گرفته و پر واضح است که این روابط تا چه اندازه بر کارایی و اثربخشی سازمان موثر می‌باشد.

پس از گذشت سه دهه از طراحی مفهومی حاکمیت شرکتی که با هدف بازاندیشی در روابط گروه‌های ذینفع در سازمان ارائه شد، امروزه کماکان در سازمان‌ها، چه بسیارند تناقضات و تعارضاتی که غالباً سد راه بهره‌وری سازمانی بوده، و ریشه در طراحی اقتباسی، غیرتعاملی و غیربومی روابط حاکمیت شرکتی دارند. چراکه در عین الزام سازمانبه رعایت اصول و مبانی حاکمیت شرکتی، این اصول نیز مانند بسیاری از مفاهیم دیگر عرصه سازمان، از بعد اقتضایی برخوردار بوده و به تبعیت از محیط دور و نزدیک (شامل شرایط سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و قانونی تا انتظارات مشتریان) دستورالعمل‌های متفاوتی برای اقدام خواهد داشت.

شرکت «گروه همکاری‌های اقتصادی اگست» شرکتی کاملاً خصوصی با ساختار سهامی خاص (شامل سهام با نام و بی‌نام) بوده و تمامی سهامداران آن از افراد حقیقی تشکیل شده‌اند.

1.تیم مدیریتی

تیم مدیریت شرکت تماماً از سهامداران اصلی بوده و شامل آقایان امیر منصوری به عنوان مدیر عامل، محمد عبقری به عنوان عضو هيأت مدیره و بابک ونداد به عنوان نائب رئیس هیأت مدیره می‌باشد.

1.1.آقای امیر منصوری

مشاور و مربی رسمی کسب و کار، دانش‌آموخته مدیریت کارآفرینی مقطع فوق لیسانس دانشگاه تهران، با ۱۵ سال تجربه مفید در سطوح مدیریتی و عملیاتی در حوزه سیاست‌گذاری، بازاریابی و فروش برندهای برتر کالای مصرفی با دوام، طراحی، مدیریت و راهبری شبکه فروش مویرگی محصولات با گردش بالا[1] و با تسلط بر سیستم‌های اطلاعات مدیریت در حوزه بازاریابی و روابط عمومی، نظیر سیستم مدیریت روابط مشتریان، وفاداری و باشگاه مشتریان.

1.2.آقای محمد عبقری

مشاور، مدرس و کارشناس تأیید شده برنامه‌ریزی، مدل‌سازی، پیش‌بینی و اعتبارسنجی مالی، دانش‌آموخته رشته فاینانس در مقطع فوق لیسانس مدرسه کسب و کار ویلیام ای. سایمون از دانشگاه روچستر کانادا و همچنین MBA از دانشکده اقتصاد و مدیریت دانشگاه صنعتی شریف با ۱۱ سال سابقه مفید در حوزه تحلیل مالی و تحلیل کسب و کار در مراکزی چون شرکت سایبر مهر شریف، موسسه مالی فوستر، فوستر و زامبیتو و موسسه مالی RBC در کانادا.

1.3.آقای بابک ونداد

مشاور و کارشناس معماری نرم‌افزارهای باز متن دانش‌آموخته علوم رایانه‌ای مقطع لیسانس دانشگاه شهید بهشتی با ۱۳ سال سابقه در حوزه برنامه‌نویسی سطح پایین و مرتبط با سخت‌افزار، مسلط به انواع فناوری‌های سمت کلاینت نظیر CSS، JS، AJAX، XHTML، JQuery و مسلط به PHP برای پیاده سازی نرم‌افزارهای سمت سرور، بانک‌های اطلاعاتی و همچنین مسلط به توسعه دروپال به عنوان فریم‌ورک مدیریت محتوا.

1.2.دپارتمان مشاوره کسب و کار

این دپارتمان با هدف مشاوره‌های حضوری و همچنین انجام مطالعات پایه و تنظیم طرح‌های مالی و سرمایه‌ گذاری و طرح توجیهی با همکاری برجسته‌ترین کارشناسان حوزه کسب و کار و دارای تجربه عملی در حوزه کسب و کارهای نوپا، به ارائه خدمات مربوطه مشغول می‌باشند.



[1]  Fast Moving Consmer Good (FMCG)