جهت جستجوی محتوای گروه اگزیت، از کلیدواژه مناسب در فیلد مقابل استفاده نمایید. سپس، نتایج در قسمت جستجوی پیشرفته، قابل بهینه‌سازی خواهد بود.

 

راهکارهای متن باز

راهکارهای متن باز

مشاوره راهکارهای متن-باز

همانگونه که در بخش مشاوره فناوری بحث گردید، راهکارهای نرم‌افزاری متن‌-باز، در حوزه سیستم‌های مدیریت اطلاعات، از یک نرم‌افزار حسابداری ساده تا سیستم‌های تمام مکانیزه مدیریت منابع یکپارچه (ERP)، به کسب و کارهای کوچک که منابع لازم را جهت انتخاب گزینه‌های سازمان‌های بزرگ در اختیار ندارند، کمک می‌نماید تا با حداقل بودجه و در بعضی موارد به صورت رایگان نسبت به تجهیز اطلاعاتی مدیران خود اقدام نمایند. علی‌رغم فاصله بسیار زیادی که سیستم‌های دسکتاپ مبتنی بر نرم افزارهای متن-باز نظیر Ubuntu (مبتنی بر لینوکس) با ویندوز دارند، در حوزه نرم‌افزارهای مبتنی بر وب[1] این فاصله بسیار کمتر و در مواردی به صورت معکوس حادث گردیده است. بدین صورت چنانچه شما کماکان تمایل داشته باشید، درخصوص نرم‌افزارهای دسکتاپ و سرورهای محلی از نرم‌افزارهایی نظیر ویندوز استفاده نمایید، کسب و کار شما می‌تواند به میزان بسیار زیادی از منافع سیستم‌های متن‌-باز منتفع گردد. از آنجاییکه سیستم‌های مدیریت اطلاعات متن باز به دلیل انعطاف بسیار بالا، هزینه پیاده‌سازی و استقرار ناچیز، هزینه نگهداری و روزآمدسازی قابل پرداخت و برخورداری از پروتکل‌های استاندارد شده جهت برنامه‌ریزی و طرح توسعه آتی، از تناسب بالایی نسبت به نیازمندهای جاری و آتی استارتاپ‌ها، هسته‌های کارآفرین و بنگاه‌های کوچک با منابع محدودی که در اختیار دارند، برخوردار خواهد بود.

گروه همکاری‌های اقتصادی اگست به منظور پاسخ‌دهی به نیازهای اطلاعاتی کارآفرینان و مدیران SMEهای ایرانی، نسبت به طراحی و توسعه راهکارهای مدیریت اطلاعات بر اساس پارامترهای چون ۱) تعداد کارکنان و نیروی انسانی استفاده کننده از این سیستم‌ها، و ۲) فرآیندها، قابلیت‌ها و ویژگی‌های مورد نیاز کسب و کار و ۳) بودجه و برنامه‌ریزی استراتژیک کارآفرین اقدام نموده است. این موارد در حال حاضر شامل:

  • سیستم مدیریت یکپارچه منابع (ERP) برای کسب و کارهای که دارای فرآیندهای بازرگانی، خرید، انبار و توزیع و فروش می‌باشند. توضیح اینکه این سیستم به صورت ماژولار طراحی شده و بخش‌های مورد نظر به تنهایی درکنار سیستم متمرکز مالی و حسابداری قابل استفاده است.
  • سیستم مدیریت روابط مشتریان (CRM) قابل تلفیق با سیستم مدیریت یکپارچه اطلاعات
  • سیستم دبیرخانه به منظور مدیریت مستندات ورودی و خروجی با قابلیت‌های محدودی در مدیریت دانش


[1] Web-Application