جهت جستجوی محتوای گروه اگزیت، از کلیدواژه مناسب در فیلد مقابل استفاده نمایید. سپس، نتایج در قسمت جستجوی پیشرفته، قابل بهینه‌سازی خواهد بود.

 

گزارش‌‌ مقدماتی بازار

گزارش مقدماتی بازار

گزارش‌ مقدماتی بازار؛ پیمایش اولیه برای انتخاب بازارهای بالقوه

به تعبیر کنت کوک؛ بسیاری از صاحبان کسب و کار‌های کوچک و مدیران، خود را در بدترین حالت به عنوان قربانی و در بهترین حالت، به عنوان ناظر آنچه که در صنعت آنها در حال شکل‌گیری است، می‌نگرند و گاهی اوقات از این مهم که درک صنعت، تا چه اندازه به طور مستقیم بر توانایی و موفقیت آنها موثر است، غفلت می‌ورزند. حال آنکه درک صنعت و پیش بینی روندهای آینده و جهت‌گیری احتمالی آن، دانش لازم را به منظور واکنش مناسب و کنترل موقعیت شما در صنعت، در اختیارتان قرار می‌دهد. تجزیه و تحلیل صنعت و تحقیقات بازار (تفصیلی) ابزارهایی قدرتمند هستند که درک یک شرکت را از موقعیت خود نسبت به دیگر شرکت‌هایی که محصولات و یا خدمات مشابه تولید نموده و رقیب بالقوه محسوب می‌گردند، در بازارهای بالقوه افزایش می‌دهد. درک نیروهای موثر در کل صنعت یکی از اجزاء مهم برنامه‌ریزی استراتژیک محسوب می‌گردد و صاحبان کسب و کارهای کوچک و استارت‌‌آپ‌ها را قادر می‌سازد تهدیدها و فرصتهای کسب و کار پیش روی کسب و خود را بهتر شناسایی نموده، و منابع خود را بر توسعه توانایی‌های منحصر به فردی متمرکز نمایند که احتمالاً می‌تواند به یک مزیت رقابتی منجر شود.

با این حال، نکته حائز اهمیت این است که در بسیاری موارد از جمله در زمان شناسایی و انتخاب بازار مناسب صادراتی، مدیران از یک طرف منابع لازم را برای بررسی کامل تمامی بازارهای بالقوه در اختیار ندارند و به فرض محال امکان، این امر توجیه مالی/عقلانی نخواهد داشت؛ و از طرف دیگر اطلاعات لازم به منظور سنجش اولیه و انتخاب بازارهای مستعد جهت بررسی‌های تفصیلی و بیشتر را نیز در اختیار ندارند. در چنین مواردی مشاوران گروه اگزیت با بهره‌گیری از شبکه ارتباطی خود در کشورهای مختلف و با تکیه بر تجربیات گذشته خود نسبت به تهیه و تنظیم گزارش بازار بدون تجزیه و تحلیل صنعت به عنوان گزینه‌ای مقرون به صرفه و سریع ، در یک و نهایتاً دو صفحه اقدام نموده و امکان این تصمیم‌گیری مهم را برای مدیران، کارآفرینان و تولید کنندگان فراهم می‌آورند. بدین ترتیب از اتلاف منابع (وقت و هزینه) جهت بررسی بازارهای ناکارآمد، جلوگیری شده و تمرکز تیم تصمیم‌گیری بر روی بازارهای مهمتر معطوف می‌گردد.

 

بخش‌های گزارش مقدماتی بازار

گزارش مقدماتی بازار با استفاده از تجربه گذشته و همچنین با تکیه بر ارتباطات گسترده گروه اگزیت در بازارهای صادراتی، می‌تواند جایگزین مناسبی به منظور مشارکت‌های بی هدف در نمایشگاه‌های بین‌المللی و همچنین سفرهای اولیه در بازارهای هدف بالقوه باشد. این تکنیک‌ها که اغلب به منظور جمع‌آوری اطلاعات فرهنگی، جمعیت‌شناختی و ظرفیت‌سنجی وهمچنین ایجاد یک اثر خوب در ذهن مشتریان بالقوه صورت می‌گیرد، هزینه‌های سنگینی را به تولید کننده تحمیل می‌نماید که برگشت آن نیز کمتر محتمل خواهد بود. گزارش مقدماتی بازار شامل اطلاعات زیر می‌باشد:

  • ارزیابی تناسب محصول مورد نظر به صورت کلی با بازار هدف مورد بررسی. اینکه آیا اساساً این محصول مورد نیاز و مصرف مشخص و قابل توجهی در بازار خواهد بود و اینکه آیا از نظر جنبه‌های فرهنگی، الگوی مصرف یا روندهای پیش رو تناسب لازم را با بازار هدف داراست یا خیر؟
  • جمع‌آوری اطلاعات در دسترس عموم و سهل‌الاوصول به منظور انجام ارزیابی‌های اولیه
  • شناسایی کانال‌های توزیع برجسته و مهم
  • شناسایی سطح و میزان رقابت و همچنین برخی از رقبای بزرگ در صورت امکان
  • توصیه‌های عمومی برای ورود به این بازار

این اطلاعات کلی از طریق فراهم نمودن دانش عمیق و کاربردی در مورد مشتریان بالقوه و موجود، رقابت، و به طور کلی صنعت، پایه و اساس تمام سرمایه‌گذاری‌ها است. این نوع گزارشات اجازه می‌دهد صاحبان کسب و کار با تعیین امکان سنجی یک ایده، قبل از اختصاص منابع قابل توجه به سرمایه گذاری نسبت به نرخ بازگشت، دوره زمانی بازگشت و سایر مسائل سرمایه‌گذاری اطلاعات لازم را کسب کنند.

به منظور دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص چکیده گزارش بازارهای بالقوه و دریافت نمونه گزارش مورد نظر خود می‌توانید با یکی از راه‌های ارتباطی با ما تماس گرفته و سوالات و پیشنهادات خود را نیز با متخصصین ما در میان بگذارید.